Gavlenes attēls
Izvēlne
Iestatījumi

Apkopots pētījums par Latvijas jūrnieku atalgojumu

Latvijas Jūras administrācijas Jūrnieku reģistra speciālisti apkopojuši informāciju par Latvijas jūrnieku atalgojumu. Aptaujātas tika jūrnieku darbā iekārtošanas kompānijas (kruingkompānijas), atbildes sniedza 33 kompānijas, kas kopā apkalpo 78% no visiem ar kruingkompāniju palīdzību darbā iekārtotajiem jūrniekiem.

Kuģu kapteiņu vidējais atalgojums 2024.gadā bija 12 309,83 eiro mēnesī. Kapteiņu vecākie palīgi vidēji saņēma 9 719,97 eiro, kapteiņu otrie palīgi – 5 208,71 eiro, kapteiņu trešie palīgi – 4 068,14 eiro. Klaja komandas ierindas jūrnieki (matroži) saņēmuši vidēji 2 877,26 eiro.

Kuģu vecākie mehāniķi pērn saņēmuši vidēji 11 472,75 eiro, otrie mehāniķi – 9 254,67 eiro, trešie mehāniķi – 5 006,88 eiro, ceturtie mehāniķi – 3 912,46 eiro. Kuģu elektromehāniķi nopelnījuši vidēji 6 865,02 eiro, gāzes mehāniķi – 7 029,50 eiro. Mašīntelpas komandas ierindas jūrnieki (motoristi) vidēji saņēmuši 2 800,42 eiro.

Kuģu pavāru vidējais atalgojums bijis 3 016,53 eiro, stjuartu – 2 667,96 eiro. Savukārt praktikanti (kadeti) par darbu uz kuģiem prakses laikā saņēmuši vidēji 526,66 eiro.

Apkopojot datus redzams, ka Latvijas jūrnieka vidējais atalgojums pērn bijis 5 447,32 eiro.

Salīdzinot, kā pieaudzis jūrnieku vidējais atalgojums pēdējo piecu gadu laikā – no 2019. līdz 2024.gadam – redzams, ka visstraujāk tas pieaudzis tieši ierindas jūrniekiem. Atalgojums pavāriem pieaudzis par 58%, matrožiem – par 68%, stjuartiem – par 75% un motoristiem – par 76%.

Kuģu virsnieku atalgojums piecu gadu laikā pieaudzis mērenāk. Kapteiņi saņēmuši vidēji par 18% vairāk, vecākie palīgi – par 19%, vecākie mehāniķi – par 16% un otrie mehāniķi – par 14% vairāk. Pārējo virsnieku atalgojums vidēji pieaudzis no 20 – 30%.

Pašlaik augstākais atalgojums jūrniekiem tiek piedāvāts uz Offshore tipa kuģiem, naftas un ķīmijas tankkuģiem, kā arī uz Ro-Ro tipa un pasažieru kuģiem.