Skip to main content

Eksperti visaugstāk novērtējuši JA sniegumu tirgus attiecībās

Fri, 08/16/2019 - 15:20

Latvijas Jūras administrācija saņēmusi Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta ekspertu vērtējumu par uzņēmuma sniegumu piecās galvenajās korporatīvās atbildības jomās: stratēģiskā plānošana, tirgus attiecības, darba vide, vide un vietējā kopiena. 
Šogad trešo reizi piedaloties Ilgtspējas indeksa novērtējumā, Latvijas Jūras administrācija (JA), iegūstot kopsummā 83 punktus no 100 iespējamiem, saņēma Zelta kategoriju. Pagājušā gadā iegūstot 76,3 kopvērtējuma punktus, JA saņēma Sudraba kategoriju.
No piecām korporatīvās atbildības jomām eksperti visaugstāk novērtējuši JA sniegumu kategorijā “tirgus attiecības”, piešķirot 96,9 punktus. Visaugstākais kāda uzņēmuma sasniegtais vērtējums šajā kategorijā šogad bijis 97 punkti, savukārt vidējais visu dalībnieku vērtējums ir 83,6 punkti.
Kategorijā “vietējā kopiena” JA ieguvusi 93,5 punktus, augstākais vērtējums ir 100 punkti, vidējais vērtējums – 81,2.
Kategorijā “stratēģija” eksperti JA piešķīruši 81,1 punktu, augstākais vērtējums ir 98,3, bet vidējais – 77,3.
Kategorijā “darba vide” JA nopelnījusi 79,3 punktus, augstākais vērtējums ir 95,5, vidējais – 75,4.
Viszemākais vērtējums JA ticis kategorijā “vide” – 70,5 punkti. Tātad tieši šī ir joma, kurai, domājot par ilgtspējīgu attīstību, būtu jāpievērš īpaša uzmanība. Augstākais kāda uzņēmuma sasniegtais vērtējums kategorijā “vide” ir 100, vidējais visu dalībnieku vērtējums ir 67,9.
JA arī šogad, tāpat kā pērn, ieguva statusu “Ģimenei draudzīgs uzņēmums”. Lai eksperti piešķirtu uzņēmumam šādu statusu, noteiktos kritērijos jāsasniedz vismaz 75% - JA ir sasniegusi 85,8%.
Ilgtspējas indeksa vērtējumam šogad bija pieteikušies vairāk nekā 100 Latvijas uzņēmumi, kuri domā par to, kā atbildīgi izturēties gan pret savu biznesu, gan darbiniekiem, gan vidi un sadarbības partneriem. Uzņēmumu iesniegto informāciju attiecībā uz praksi stratēģiskās plānošanas, tirgus attiecību, darba vides, apkārtējās vides un vietējās kopienas jautājumos pārbaudīja vairāk nekā 30 ekspertu. Rezultātā ir tapa apliecinājumi par katra uzņēmuma atbilstību bronzas, sudraba, zelta vai platīna līmenim.