Gavlenes attēls
Izvēlne
Iestatījumi

Kuģa būve, modernizācija un remonts

Kuģu būves, modernizācijas un pārbūves darbu uzraudzību nosaka Ministru kabineta 2011. gada 07. jūnija noteikumi Nr. 439. “Noteikumi par kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanu” 4. nodaļa “Latvijas kuģu būves un modernizācijas vai pārbūves darbu uzraudzība”. Saskaņā ar šiem noteikumiem Latvijas kuģi tiek būvēti atbilstoši atzītās organizācijas prasībām saskaņā ar SOLAS konvencijas II-1.nodaļas A-1.daļas 3-1.noteikumu.

Latvijas kuģi būvē atzītās organizācijas uzraudzībā. Tādu Latvijas kuģu būves uzraudzību, kuru bruto tilpība saskaņā ar inspekcijas izsniegto tilpības apliecību ir mazāka par 500, pēc īpašnieka izvēles veic atzītā organizācija vai Kuģošanas Drošības inspekcija.

Latvijas kuģa modernizāciju, pārbūvi vai remontu veic saskaņā ar šo atzītās organizācijas prasībām saskaņā ar SOLAS konvencijas II-1.nodaļas A-1.daļas 3-1.noteikumu.

Latvijas kuģi modernizāciju vai pārbūvi veic atzītās organizācijas uzraudzībā. Tādu Latvijas kuģu modernizāciju vai pārbūvi uzraudzību, kuru bruto tilpība saskaņā ar inspekcijas izsniegto tilpības apliecību ir mazāka par 500, pēc īpašnieka izvēles veic atzītā organizācija vai Kuģošanas Drošības inspekcija.

Zvejas kuģa galvenā dzinēja maiņas vai modernizācijas ietvaros tā maksimālā jauda uz spararata ir jāpārbauda saskaņā ar ISO 3046÷1:2002 standartu. Galvenā dzinēja izvēli un tā jaudas sertifikāciju nosaka saskaņā ar Eiropas Komisijas vadlīnijām. Kuģošanas Drošības inspekcija no 2025. gada 01. janvāra vairs neļauj veikt zvejas kuģu galvenā dzinēja vai dzinēju jaudas samazināšanu.

 

Kuģu remonta un servisu uzņēmumu saraksts
Lai skatītu sarakstu, spied šeit