Latvijas Jūras administrācijas (JA) speciālistiem tiekoties ar kuģu klasifikācijas sabiedrību pārstāvjiem, tika pārrunāti aktuālākie ar Latvijas floti saistītie jautājumi, kā arī diskutēts par jaunām prasībām, ko kuģotājiem nosaka starptautiskie normatīvie akti.
Tikšanās ar Klasifikācijas sabiedrību pārstāvjiem JA tiek rīkotas regulāri, vismaz reizi gadā.
Klasifikācijas sabiedrības veic kuģu pārbaudes un izsniedz starptautiskajos normatīvajos aktos noteiktos kuģa sertifikātus, kā arī piešķir atbilstošu klasifikācijas sabiedrības kuģa klasi un izsniedz klasifikācijas apliecību. Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcija veic šo kuģu papildu pārbaudes.
Tikšanās laikā JA Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Artūrs Ošs pastāstīja, ka šā gada sākumā bija vērojams zem Latvijas karoga reģistrēto kuģu skaita pieaugums, taču vasarā viena no kuģu īpašnieku kompānijām savus kuģus pārreģistrēja zem citas valsts karoga, līdz ar to var teikt, ka šajā gadā Latvijas kuģu skaits nebūs būtiski mainījies. Šogad Latvijas karoga kuģiem ārvalstu ostās veiktas 36 inspekcijas, līdz novembra beigām neviens kuģis nav aizturēts, kas ļauj cerēt, ka Latvijas saglabās savu vietu Parīzes Memoranda baltajā sarakstā.
No septembra līdz novembrim visās Parīzes Memoranda valstīs norisinājās koncentrētā ostas valsts inspekciju kampaņa, kuras laikā Norvēģijā aizturēts kādai Latvijas kuģu īpašnieku kompānijai piederošs kuģis, kurš gan nav reģistrēts zem Latvijas karoga.
Neoficiāla informācijas liecina, ka no jaunā gada Polija varētu ierobežot smagā kravas transports kustību no Krievijas, kas noteikti palielinātu prāmju satiksmi. Maršrutā Rīga – Stokholma decembra vidū darbu uzsāks otrs kompānijas Tallink prāmis, izmaiņas sagaidāmas arī citos prāmju maršrutos.
2017.gada 8.septembrī būtu jāstājas spēkā 2004.gada Starptautiskajai konvencijai par kuģu balasta ūdens un nosēdumu kontroli un pārvaldību. Konvencijas prasību ieviešana kuģu īpašniekiem prasīs būtiskus finansiālus ieguldījumus, jo nepieciešams iegādāties speciālu aprīkojumu, kura vērtība nereti pat pārsniedz paša kuģa vērtību. Tādēļ daudzas valstis ir ieinteresētas turpināt diskusija par konvencijas prasību ieviešanas termiņiem. Tiekoties ar JA speciālistiem, klasifikācijas sabiedrību pārstāvji apliecināja, ka viņi atbalsta priekšlikumu, kas paredz atļaut atjaunot kuģu balasta ūdeņu aprīkojuma apliecības līdz nākamā gada 8.septembrim. Tā kuģu īpašnieki iegūtu ievērojamu papildus laiku jaunā aprīkojuma iegādei.