Skip to main content

Tikšanās ar pasažieru kuģu īpašniekiem

Wed, 04/12/2017 - 15:55

12.aprīlī, kā katru gadu pirms sezonas sākuma, Latvijas Jūras administrācijā (JA) uz tikšanos bija aicināti pasažieru kuģīšu, kas kursē galvenokārt pa Daugavu un pilsētas kanālu, īpašnieki.

Sanāksmē piedalījās arī pārstāvji no Rīgas domes, pašvaldības policijas un Krasta apsardzes dienesta.

Tikšanās laikā kuģu īpašnieki vairākkārt aktualizēja jautājumu par to, ka, kaut gan Daugavā kuģu ceļā ir izveidotas ātruma ierobežojuma zīmes, pārgalvīgie kuteru un motorlaivu vadītāji netiek sodīti, taču ātrumpārkāpēju saceltie viļņi nopietni apdraud kuģošanas drošību – pietauvotie pasažieru kuģi tiek dauzīti pret piestātni, savukārt kustībā esošajiem kuģiem jāmēģina izvairīties no viļņiem. Sarunas laikā noskaidrojās, ka pašvaldības policijai nav aprīkojums, kas ļautu noteikt peldlīdzekļa braukšanas ātrumu. Savukārt, kā uzsvēra kuģu īpašnieki, Rīgas brīvostas institūcijas uz sūdzībām par šādiem pārkāpējiem nereaģējot. JA Kuģošanas drošības departamenta direktors Raitis Mūrnieks solīja sazināties ar ostas kapteiņdienesta un ostas policijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kā normalizēt situāciju.

Sanāksmes gaitā Rīgas domes pārstāvis norādīja, ka šogad, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, jau laikus rīkota izsole par piestātņu iznomāšanu. Interese gan esot tikai par piestātnēm, kas atrodas pilsētas centra pusē abpus Akmens tiltam un starp Akmens un Vanšu tiltu, savukārt uz piestātnēm pie Spīķeru promenādes, Zaķusalā un Pārdaugavas pusē pretendentu neesot. Kuģu īpašnieki tika aicināti novērst kuģu tauvošanu pie krasta nostiprinājumu margām, kā arī atkritumu izgāšanu piestātnēs.

JA speciālisti atgādināja par nepieciešamo drošības aprīkojumu – uz kuģiem jābūt mūsdienu prasībām atbilstošām glābšanas vestēm, taču uz vairākiem kuģiem vēl saglabājušās novecojušās glābšanas jostas, ar kurām daudzi pasažieri pat nemāk apieties. Ir nepieciešamas arī atbilstošas bērnu vestes, nevis tikai izmēra ziņā mazākas pieaugušo vestes. Savukārt glābšanas plostiem jābūt sertificētiem.

Tāpat tika atgādināts, ka uz visiem kuģiem jābūt radiostacijām, kas aprīkotas ar DSC (ciparu selektīvā izsaukuma) pogu, ideālā gadījumā – arī ar GPS sistēmu. Katrai radiostacijai nepieciešams Elektronisko sakaru direkcijā piešķirts individuāls numurs. Taču, pats galvenais – kuģa apkalpei jāmāk ar radiostaciju apieties!

JA Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Artūrs Ošs uzsvēra, ka visām kuģu apkalpēm jāzina, kā rīkoties ārkārtas situācijās – sākot ar iespējamu teroristu uzbrukumu un beidzot ar draudiem, ko var radīt alkohola vai narkotiku reibumā esoši pasažieri.