Skip to main content

Tikšanās ar Latvijas karoga kuģu īpašniekiem

Tue, 11/21/2017 - 16:10

21. novembrī Latvijas Jūras administrācijā notika Latvijas karoga kuģu īpašnieku tikšanās ar administrācijas Kuģošanas drošības departamenta speciālistiem. Šādas kopīgas sanāksmes tiek rīkotas katru gadu, un to galvenais mērķis ir izrunāt kopīgi risināmās problēmas, lai, veiksmīgi sadarbojoties, garantētu Latvijas karoga kuģu drošību.
Kuģošanas drošības inspekcijas vadītājs Artūrs Ošs pastāstīja, ka zem Latvijas karoga reģistrēto SOLAS konvencijas kuģu skaits jau vairākus gadus ir gandrīz nemainīgs – tas svārstās no 20 līdz 25, cik kuģi no Latvijas Kuģu reģistra aiziet, tikpat arī nāk vietā. Latvija joprojām ir saglabājusi vietu Parīzes Memoranda (Parīzes saprašanās memorands par ostas valsts kontroli) “baltajā” sarakstā, Jūras administrācijas mērķis ir saglabāt to arī turpmāk. Tomēr šogad, pirmo reizi piecu gadu laikā, ir notikusi Latvijas karoga kuģa aizturēšana ārvalstu ostā. Šis gadījums jo nepatīkamāks ir tādēļ, ka kuģis ticis aizturēts apkalpei neizmaksāto algu dēļ – tātad viennozīmīgi īpašnieka vainas dēļ, turklāt tiešā veidā nesaistīti ar kuģošanas drošību.
Sanāksmes laikā kuģu īpašniekiem tika skaidrots, ka, ja apkalpe nav ar kaut ko apmierināta, tad nereti pietiek ar vienu elektroniski nosūtītu sūdzību, lai jau tuvākajā ostā kuģa vadībai un īpašniekiem – un līdz ar to arī karoga valstij – rastos nopietnas nepatikšanas. 
Savukārt kuģu īpašnieki sanāksmes laikā atzina, ka sasāpējusi problēma ir jautājums par nodokļu nomaksu – gan par to, ka liela daļa jūrnieku nemaksā sociālo nodokli, un, aizejot pensijā, saņem tikai minimālo pensiju, gan arī par to, vai un kādi nodokļi no darba devēja puses jāmaksā, pieņemot uz Latvijas karoga kuģiem darbā Krievijas, Ukrainas, Filipīnu un citu trešo valstu jūrniekus. Kaut arī nodokļu jautājumi nav Jūras administrācijas kompetencē, Kuģošanas drošības departamenta direktors Raitis Mūrnieks solīja palīdzēt kuģu īpašniekiem noskaidrot viņus interesējošos jautājumus. 
Kuģošanas drošības departamenta eksperti informēja kuģu īpašniekus par likumdošanas jaunumiem un citām kuģošanas drošības aktualitātēm.