Latvijas Jūras administrācijas Hidrogrāfijas dienesta (JA HD) speciālistu un navigācijas līdzekļu apsaimniekotāju – Latvijas ostu pārstāvju ikgadējā kopīgā tikšanās šogad norisinājās Skultes ostā.
Šādu tradicionālu tikšanos galvenais mērķis ir informēt par nozares jaunumiem un kopīgi izdiskutēt svarīgākās aktuālās problēmas. Ostu pārstāvji iepazīstas ar kolēģu pieredzi, tādēļ pasākums katru gadu tiek rīkots citā Latvijas ostā.
JA HD vadītājs Aigars Gailis iepazīstināja ostu pārstāvjus ar IALA (Starptautiskās Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu un bāku administrāciju asociācijas) aktualitātēm, JA HD Kartogrāfijas daļas vadītājs Normunds Duksis pastāstīja par jaunumiem navigācijas karšu izdošanā, bet JA HD Hidrogrāfijas daļas vadītājs Bruno Špēls informēja par pāreju uz jauno jūras augstumu sistēmu. Līdz šim Baltijas jūras augstumu noteikšanai tika izmantota BAS 77 sistēma, kurā par “0” augstumu bija pieņemta atzīme Kronštatē, taču tagad notiek pāreja uz sistēmu BSCD 2000 ar “0” punktu Amsterdamā. Tas nozīmē, ka Latvijas jūras navigācijas kartēs uzrādītie jūras dziļumi Latvijas ostās un jūrā samazināsies par aptuveni 15-17 centimetriem.
Sanāksmes turpinājumā ostu pārstāvji pastāstīja par jaunumiem katrā no ostām. Skultē Nodota ekspluatācijā jaunā piestātne (krasta stiprinājums, zvejas kuģu piestātne, naftas savākšanas aprīkojums). Plānots uzstādīt jaunu mērlatu, tai vieta jau sagatavota. Ostas moli nokrāsoti ar īpašu poliuretānu krāsu. Plānots uzlabot boju enkurus, pašlaik tos apsaimnieko ūdenslīdēji.
Liepājā pabeigts Liepājas bākas ārpuses remonts, nākamais solis būs arī bākas iekštelpu remonts. Pasūtītas desmit jaunas bojas un divas jaunas sektora ugunis, plānots uzstādīt arī divas meteobojas un straumes mērītāju iekārtas. Remontdarbi notiek ostas piestātnēs.
Jūrmalas ostai 2019. gadā ir iecelts jauns pārvaldnieks Andrejs Bērziņš. Ostas pārvaldnieks izstāstīja, ka ostā ir izveidots jauns jahtu klubs un plānots sakārtot ostas piestātni, lai varētu nodarboties ar tūrismu un pelnīt naudu. Problēmas sagādājot krasta erozija. Nākamgad kuģošanas drošības paaugstināšanai tiek plānots uzstādīt vadlīnijas. Pēc jaunu dziļumu mērījumu veikšanas, JA HD sāks darbu pie Jūrmalas ostas jūras navigācijas kartes.
Engures osta pakāpeniski tiek sakārtota, pateicoties Eiropas projektu līdzekļiem. Plānotais ostas dziļums ir 3,5 metri. Pašvaldība iecerējusi iegādāties izsolē molus. Tuvākajā laikā paredzēts arī atjaunot vadlīnijas darbību.
Mērsraga osta pavasarī plāno nomainīt mola zīmes un atjaunot slipu.
Ventspilniekiem pašlaik nav sava kuģa boju apsaimniekošanai, tāpēc tiek plānots iepirkums, lai iegādātos jaunu kuģi gan dziļumu mērīšanas, padziļināšanas darbiem, gan boju apsaimniekošanai. Ventspils ostas pārraudzībā esošajām bākām paredzēts iegādāties jaunas ugunis.
Rīgā nodota ekspluatācijā Krievu salas piestātne. Aktuāls jautājums ir bāku drošības palielināšana, lai nodrošinātu tās pret huligāniem, to plānots sakārtot nākamgad.
Sanāksmes noslēgumā tika nolemts, nākamgad tikšanos rīkot Salacgrīvas ostā.
Tue, 10/08/2019 - 11:44